Fraudehelpdesk analyseert e-mails direct

Krijg je een e-mail binnen waarvan je vermoedt dat het een phishingmail is of dat de e-mail malware bevat, dan kun je de e-mail doorsturen aan de Fraudehelpdesk voor een automatische analyse. Sinds kort krijg je dezelfde dag nog een bericht met de bevindingen zodat je weet of je de e-mail met een gerust hart kunt openen of ongelezen moet deleten.
Phishingmails zijn steeds moeilijker van echt te onderscheiden. Malware kan tegenwoordig ook al voorkomen in mails die je ontvangt uit naam van een bekende. Je moet dus heel goed opletten of de e-mails die je ontvangt wel betrouwbaar zijn. Vertrouw je het niet, dan is er een tool van de fraudehelpdesk die je helpt verdachte e-mails eruit te vissen. Je kunt verdachte e-mails echter ook doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Sinds kort krijg je dan dezelfde dag nog een bericht met de bevindingen van de Fraudehelpdesk naar aanleiding van de analyse van de doorgestuurde e-mail.
De e-mail van de Fraudehelpdesk geeft bijvoorbeeld aan of je te maken hebt met cybercrime omdat het om een phishingmail gaat of omdat de e-mail kwaadaardige software bevat. Is het niet mogelijk om automatisch te achterhalen wat voor soort e-mail het is, dan krijg je de melding dat een automatische analyse geen duidelijkheid biedt. Het kan in zo’n geval ook gaan om een betrouwbare e-mail.
Bron: MT Rendement

Geef een reactie