De zevenentwintigste publicatie in de Kennisnet Onderzoeksreeks richt zich op een complex en weerbarstig vraagstuk in het onderwijs: het verbeteren van onderwijskwaliteit door innovatie. Enerzijds is het een gegeven dat onderwijsinstellingen zelf bepalen hoe ze onderwijs geven en welke middelen ze daarbij inzetten. Anderzijds zijn scholen vaak onvoldoende toegerust om de schoolorganisatie zo in te richten, dat nieuwe werkvormen die bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs, zoals met ict, succesvol ingevoerd kunnen worden. Om scholen over die drempel heen te krijgen, zijn er diverse stimuleringsregelingen in het leven geroepen. De effectiviteit van dergelijke regelingen blijkt dikwijls beperkt, of is kleiner dan beoogd. De publicatie “Wat weten we over ict en … Duurzame onderwijsvernieuwing” biedt een grondige analyse van deze problematiek en laat zien dat een stimuleringsregeling afgestemd dient te zijn op een onderwijskundige noodzaak wil zij kunnen leiden tot duurzame onderwijsvernieuwing. Je kunt dit onderzoek downloaden of bestellen.
-
Nogmaals de Prezi’s feb 27, 2011
-
Nogmaals de Voki’s jul 4, 2011
-
Panorama’s sep 18, 2011
-
Lege rijen e.d. verwijderen in Excel jan 13, 2013
-
Vernieuwd: Interactieve website PazzUp.nl sep 19, 2017
-
-
-
Vernieuwd: Interactieve website PazzUp.nl sep 19, 2017
-
Word jij onze nieuwe tip schrijver(/schrijfster)? jun 30, 2017
-
Het zit erop jun 26, 2017
-
Documentaires jun 26, 2017
-
Samenwerken on-line jun 25, 2017
-
Word jij onze nieuwe tip schrijver(/schrijfster)? | Onderwijs Computer Tips op Malmberg start proef ‘mobiel leren’ in app store
[…] Sinds 16 mei 2010 schreef, onze vaste tip (...)
-
Joost Elshoff op Rechtenvrij beeldmateriaal
Op zich kun je ook erg goed uit de voeten met de (...)
-
Lydia pasveer op 4 alternatieven voor Picasa voor ieder doel
Hoe haal ik picasa
-
richard op Flashgot
Soms wil je javascript uitzetten ook
-
thmensen op De Kennis van Nu in de klas
Waarom heb je een paar klompen nodig voor de uitvinding van (...)
-
Schooltv op Wat is surimi?
Leuk dat je onze pagina
Een gedachte over “ict en … duurzame onderwijsvernieuwing”