Office 2007 weet wat je ’t laatst hebt gedaan

Zoeken naar bestanden is eigenlijk zonde van je tijd. De Office 2007-programma’s houden namelijk bij welke bestanden je hebt geopend. Door hier handig gebruik van te maken, ben je voortaan veel minder tijd kwijt aan het zoeken naar bestanden. Breid de lijst met onlangs geopende bestanden bijvoorbeeld uit, of pin documenten vast in Office 2007.
Zoals je misschien al weet, is in de Office-programma’s een oplossing bedacht voor het zoeken naar bestanden: je kunt een overzicht te zien krijgen van de documenten die je recentelijk hebt geopend. In Office 2007 zie je deze lijst staan als je in een programma op de Startknop klikt.
Standaard zullen in de lijst tussen de tien en twintig bestanden staan, maar je kunt die lijst ook uitbreiden. Het maximum is vijftig. Het voordeel hiervan is dat je zo ook bestanden die je langer geleden heeft geraadpleegd snel kunt openen. Dit doe je als volgt:
* Open een Office 2007-programma, bijvoorbeeld Excel;
* Klik op de Startknop, en daarna op Opties voor Excel – onderaan in de lichtblauwe balk;
* Klik nu op Geavanceerd;
* Onder Weergeven kun je aangeven hoeveel onlangs geopende bestanden je wilt zien.
Een ander handigheidje in Office 2007, is dat je bestanden die je vaak opent vast kunt pinnen. Die documenten blijven dan permanent in de lijst staan. Vastpinnen doe je door op de punaise naast het bestand te klikken in het overzicht.

Uit: PC-Rendement

Geef een reactie