Maak snel een inhoudsopgave in Word

Schrijf je een groot rapport in Microsoft Word, dan kan het lastig zijn om op een later moment een specifieke paragraaf terug te vinden. Een inhoudsopgave lost dit probleem op. Je ziet dan in één oogopslag op welke pagina je moet zijn. In Word hoef je niet handmatig een inhoudsopgave te typen, want daar heeft het programma een slim trucje voor. Je hebt vast wel eens een Word-document ontvangen met daarin een prachtige inhoudsopgave. Misschien denk je dat de maker van dat document veel tijd heeft gestoken in het maken van die inhouds-opgave. De kans is groot dat hij binnen een mum van tijd een inhoudsopgave tevoorschijn heeft getoverd, door Word het werk te laten doen. Word herkent hoofdstukken.
Een inhoudsopgave voor een lange tekst met hoofdstukken maak je zo:
 Selecteer de titels van de hoofdstukken in je document;
 Ga naar tabblad Start en kies onder Stijlen Kop 1;
 Vervolgens selecteer je de titels van eventuele paragrafen en klikt op Kop 2;
 Nu ga je naar het tabblad Verwijzingen en klikt op het pijltje onder Inhoudsopgave;
 Je hoeft nu alleen nog maar te kiezen welke lay-out je wilt.

Bron: PC rendement

Geef een reactie